Kumpulan Soal USBN B SUNDA SMP 2018

A.           PILIHAN GANDA
Wacana

         Mangsa harita, di wewengkon Majaléngka ngadeg tilu karajaan Hindu. Cakraningrat ngaheuyeuk Karajaan Rajagaluh, Pucuk Umun di Talaga, jeung Nyi Rambut Kasih ratu Sindangkasih. Kacaritakeun, sabagian tina wewengkon Sindangkasih masih mangrupa leuweung geledegan. Di antara tutuwuhanana aya anu disebut tangkal maja, anu hasiatna pikeun nyageurkeun kasakit malaria atawa muriang. Teu jauh ti Sindangkasih, di Cirebon aya pamaréntahan anu dipingpin ku ulama sohor, Syéh  Sarif Hidayatulloh. Jaman harita, di Cirebon sumebar kasakit muriang. Loba pisan anu kaserang, malah anu nepi ka henteuna ogé réa deuih. Syéh Sarif ngutus Pangéran Muhamad jeung Siti Armilah pikeun néangan buah maja. Nya terus éta dua utusan téh arindit. Lantaran utusan Cirebon datangna ka Sindangkasih henteu permisi heula, Nyi Rambut Kasih henteu sukaeun wewengkonna ditincak ku jalma lian. Antukna, ku Nyi Rambut Kasih leuweung anu asalna rembet ku tangkal maja dadaksakala leungit ilang tanpa karana. Atuh dua utusan téh teu manggihan buah anu keur ditaréangan. “Majané langka, majané langka!” ceuk éta utusan dina basa Cirebon, anu maksudna tangkal maja téh euweuh. Nya ti harita wewengkon Sindangkasih  nelah jadi Majaléngka.
1.      Pasipatan Nyi Rambut Kasih anu sidik tina sempalan Babad Majaléngka di luhur nya éta....
a.         geulis kawanti-wanti                        c.  gedé komarana
b.         gedé wibawa                                     d.  sakti mandraguna

1)   Tuluy jieun adonan tina uyah saléter jeung bubuk bata dua léter (ukuranana 1:2), sanggeus kitu kucuran cai sacukupna, galokeun nepi ka rata
2)   Mimiti, siapkeun bahan anu diperlukeun, nya éta: endog meri, uyah badag, bata beureum anu geus dibubukan, cai, jeung baskom
3)   Sanggeus nyieun adonan uyah jeung bubuk bata, bulen endog sing rata. Simpen di tempat anu aman kira-kira saminggu
4)   Kaduana, pilih endog anu alus pikeun diasin, tandana nya éta endog henteu rengat atawa buruk
5)   Sanggeus saminggu kumbah endog tina pamulenna nepi ka beresih. Endog asin bisa diolah boh dikulub atawa digoréng
2.      Susunan paragraf éksposisi di luhur anu bener nya éta....
a.         1-2-3-4-5                                           c.  2-4-1-3-5   
b.         2-4-1-5-3                                           d.  2-4-3-5-1

Lemah cai kuring
Geuning geus loba nu kurang
Lemah cai kuring
Geuning geus loba nu hayang
3.      Maksud eusi sajak di luhur nya éta ....
a.         kasadaran kana kaéndahan lemah cai anu taya duana
b.         tong loba carita ngeunaan lemah cai anu geus ruksak jeung sarwa kakurangan
c.         lemah cai anu geus jadi ciri hiji bangsa aya dina kaayaan anu pikabungaheun
d.         sumber daya alam loba nu ruksak tur loba urang deungeun anu hayang ngapimilik lemah cai

4.      Ungkara anu merenah ditepikeun ku panumbu catur nalika muka acara debat nya éta....
a.         “Alhamdulillah, asa bucat bisul ari geus satuju saréréa mah. Ku kituna, debat Pro Kontra Facebook urang cukupkeun nepi ka dieu heula.
b.         “Tah, kitu geuning pamadegan ti kelompok hiji téh. Kumaha, aya anu badé mairan?”
c.         “Alhamdulillah, dinten ieu urang sadaya tiasa kumpul dina acara debat Pro-Kontra Facebook. Loba pisan mangpaatna ku ayana FB téh. Tapi teu saeutik deuih kagorénganana. Ku kituna, urang padungdengkeun ayeuna. Cing, kumaha, aya anu boga pamadegan ngeunaan hal ieu?”
d.         “Nurutkeun abdi, FB téh kacida diperlukeunana. Aya sawatara mangpaat ku ayana FB. Upamana baé, bisa ngalobaan babaturan, bisa silih tukeuran informasi jeung batur, bisa ngirim e-mail. Malah FB bisa dijadikeun lahan bisnis.

Abdi Silmi ti kelompok 4, matéri anu didugikeun téh saé pisan mung sim kuring badé nambihan. Anu didugikeun ku sadérék Rindi réhna aya nu nganggap yén musieum téh ngan saukur tempat nyimpen barang-barang anu geus rongsok, barang heubeul, éta kacida lepatna kumargi saleresna mah éta barang-barang téh tangtu ngagaduhan ajén sajarah anu luhur. Anu tiasa janten pituduh keur urang ngeunaan kamekaran peradaban bangsa. Janten sangkan henteu janten rongsokan, peryogi diperhatoskeun téh kumaha cara ngarawat jeung miarana.
5.        Anu ditepikeun ku Silmi dina sempalan diskusi di luhur téh mangrupa kateupanujuan kana pamanggih Rindi ngeunaan ....
a.         anggapan yén musieum loba gunana pikeun tempat nyimpen banda sajarah
b.         anggapan yén musieum téh ngan ukur tempat nyimpen barang rongsok jeung heubeul
c.         anggapan yén musieum bisa ngarumat jeung miara banda-banda sajarah
d.         anggapan yén musieum jadi saksi kamekaran peradaban bangsa

6.        Nyatetkeun hal-hal penting atawa ngarékam jalanna sawala minangka tugas ....
a.         pamilon                                             c.   moderator
b.         panumbu catur                                  d.   notulén

7.        Conto ungkara anu merenah diucapkeun ku moderator dina ngadalikeun situasi sawala nya éta ....
a.         Kelompok 2 cicing heula tong waka mairan!
b.         Sim kuring panuju kana éta pamadegan, tapi perlu bukti
c.         Kacindekanana hayu urang sami-sami merangan narkoba
d.         Kanggo kelompok 2 mangga émutan heula éta masalah, jalaran pedaran ti kelompok 3 ngeunaan pangaruh narkoba teu acan réngsé


Data Kacilakaan Lalu  Lintas
Dumasar Jenis Kandaraan
No
Kandaraan
Taun
2017
2018
1
Beus
36
34
2
Treuk
64
32
3
Pick Up
10
14
4
ST. Wagon
33
44
5
Jeep
2
0
6
Sedan
5
1
7
Motor
331
323
8
Lain-lain
0
19
Jumlah
481
467

8.        Tuduhkeun kalimah di handap ieu anu saluyu jeung eusi tabél!
a.         kandaraan motor mangrupa kandaraan anu data kacilakaanana pangsaeutikna
b.         kacilakaan lalu lintas dina taun 2018 leuwih nurun dibandingkeun dina taun 2017
c.         mobil sédan kaasup kandaraan anu data kacilakaan lalu lintasna panglobana
d.         data di luhur nuduhkeun jumlah kacilakaan beus ningkat dina taun 2018

Geus kitu jadi prihatin, Ibrahim teu pati genah, sok mindeng ngahuleng baé, mikiran Alloh Ta’ala, kumaha nya panyipta, ya Alloh Nu Maha Agung, muga maparin nya terang.
Unggal poé unggal peuting, Ibrahim kitu pikirna, nyileuk ka pangéran baé, “muga Alloh maring padang”, tengah peuting Ibrahim sujud, nyungkem padang narawangan.
9.        Sempalan wawacan di luhur téh eusina nyaritakeun ngeunaan ....
a.         Ibrahim anu gawéna mindeng ngahuleng
b.         Alloh nu geus nyiptakeun Ibrahim
c.         Ibrahim nu teu weléh nyuhunkeun pituduh ti Alloh
d.         sujud jeung pasrahna Ibrahim

10.    Wawacan di luhur ditulis ngagunakeun patokan pupuh ....
a.         Kinanti                                              c.   Asmarandana
b.         Sinom                                               d.   Dangdanggula

San, asa tos lami nya teu tepang? Meni sonoooooooo pisan ka Santi téh. Komo basa muka facebook Santi aya poto-poto nuju ngaliwet sisi balong sareng réréncangan SMP Santi, Deuuuuuh.... resep jigana téh, émut harita nuju urang ngaliwet téa di bumi Santi, heuuumm....
11.    Eusi surat di luhur téh ngébréhkeun ....
a.         kahariwang                                       c.    kakeuheul
b.         kasono                                               d.    Kasieun

12.    Sempalan di handap anu nuduhkeun bagéan surat panutup nya éta ....
a.         Sakali-kalieun Galuh ameng atuh ka Pangandaran, urang ka Batukaras sasarengan. Di ditu urang naék banana boat. Galuh anu geulis.... tos heula nya seratna dugi ka dieu heula. Sanés waktos disambung deui. Salam ka sadayana. Daaahhhhh....
b.         Luh kumaha damang? Mugia Alloh nangtayungan Galuh sakulawargi salamina, Amiin. Alhamdulillah Novi gé dina waktos ngadamel ieu serat mah nuju séhat walafiat, teu kirang sawios-wios. Mung artos nu kirang waé téh hehehe
c.         Kang, sakatampina ieu serat kumaha damang? Nuhun upami damang mah, Nida ogé dina waktos midamel ieu serat aya hibar pidu’ana ti sadayana. Mamah sareng Apa ogé daramang. Kumaha ari ua Icih sareng ua Dayat daramang? Muga-muga baé daramang nya...
d.         Kang, Nida hoyong ka Bandung dina waktos liburan. Upami Kang Dodit aya waktos, Nida hoyong dipapagkeun di Terminal Leuwi Panjang. Dinten Senén ping 9 April, kinten-kinten tabuh 10-an

        Mal, kumaha peunteun raport seméster ayeuna? Alus teu? Alhamdulillah urang mah peunteun rapot téh aralus, malah mah meunang réngking ka 2 di kelas. Alhamdulillah dihadiahan ku Apa ulin ka Pangandaran, sakalian nganjang ka lanceuk nu tugas di ditu. Di Pangandaran téh resep pisan, kuring ulin ka tempat wisata anu kasohor saperti ka Pananjung, Batu Karas, Cukang Taneuh, tur ka tempat anyar anu keur hits dina instagram nya éta  Jojogan.
13.   Sempalan di luhur téh minangka bagian ....
a.         bubuka surat                                     c.   panutup surat
b.         eusi surat                                           d.   tujulna surat


1)    Padahal pan jelas senyawa anu alus mah ayana dina bagian daunna.
2)    Mangpaat entéh kakara bisa réa karasa mun nginum entéhna lain éntéh celup atawa entéh bungkus kemasan.
3)    Sedengkeun dina entéh kemasan, kandungan senyawa nu alus téh geus réa anu ruksak atawa leungit.
4)    Dina entéh celup atawa kemasan, kandungan senyawa nu alus téh kurang, kajaba ngan réa ngandung caffein, sabab entéh celup mah eusina bubuk-bubuk daun entéh nu umumna asalna tina bagian handap jeung batangna.
14.     Susunan paragrap éséy di luhur anu pangbenerna  nya éta....
a.         1-2-3-4                                              c.   2-4-1-3                  
b.         4-3-2-1                                              d.   2-3-4-1

Entéh nu asalna tina daun camellia sinensei téh geus biasa diinum ti réwuan taun ka tukang kénéh. Ari nu nimukeunana téh nya éta Kaisar Shennong di Cina taun 2737 SM. Ti Cina entéh terus sumebar ka sakuliah dunya, kaasup ka nusantara.
Di wewengkon urang, entéh téh mimiti dipelak di pagunungan Bandung taun 1863. Nu ngokolakeuanana kulawarga Holle, Kerkhoven, jeung Bosscha. Kebon entéh téh terus ngalegaan dina taun 1878 sabada datang bibit entéh unggul ti Assam. Ku heubeulna kanyaho urang Sunda kana entéh, teu anéh mun keur masarakat Sunda mah nginum entéh téh geus jadi kabiasaan. Mun dina sapoé teu nginum entéh téh jigana asa teu sampurna.
15.    Pikiran utama pada kahiji dina sempalan éséy di luhur téh nerangkeun ngeunaan....
a.         asal muasal entéh
b.         keluarga Holle, Kerkhoven jeung Bosscha anu ngokolakeun entéh
c.         kebon entéh terus ngalegaan dina taun 1878
d.         sumebarna entéh di Nusantara

Baca cutatan naskah hutbah ieu di handap kalawan taliti!
Anjeun salawasna neneda sangkan bébas tina seuneu naraka, tapi anjeun sorangan ngagebruskeun diri kana naraka. Ari kahayang meunang sawarga, ngan jalan ka sawarga tara dirérét-rérét acan. Anggur jalan naraka anu geus direumpeukan ku hahalang, dilabrak, diranjah.
16.    Hal anu penting tina sempalan naskah hutbah di luhur nya éta ....
a.         Hayang asup ka sawarga
b.         Neneda bébas tina naraka tapi milampah pinarakaeun
c.         Milampah jalan pinarakaeun
d.         Salawasna neneda sangkan bébas tina seuneu naraka

Pikeun ngajawab patalékan nomer 17-18, pék ilo ieu sempalan hutbah  di handap kalawan taliti!
Anjeun percaya kana ayana Allah, tapi henteu nyumponan kana hak-hak-Na. Teu saeutik jelema hudang janari tengah peuting, ngadegkeun tahajud, sholat hajat, dikir, jeung wiridan, tujuanana ukur hayang mageuhan kalungguhan, unggah darajat, naék pangkat, laris dagangan. Bari sama sakali teu miharep rido Allah SWT.
17.    Kacindekkan tina sempalan hutbah di luhur nya éta ....
a.         Percaya ka Allah, tapi teu sumembah
b.         Henteu nyumponan hak-hak Allah
c.         Jalma nu hayang mageuhan kalungguhan jeung naék pangkat
d.         Teu miharep rido Allah

18.    Amanat tina hutbah di luhur, nya éta ....
a.         Teu percaya ka Gusti Allah              c.  Hayang unggah darajat
b.         Ibadah miharep ganjaran                  d.  Ibadah kudu ihlas

19.    Ieu di handap minangka padoman dina nepikeun kritik, kajaba ....
a.         Kritik kudu ditepikeun ngagunakeun basa anu sopan
b.         Kritik kudu dibarengan ku alesan anu puguh
c.         Kritik teu kudu dibarengan ku alesan anu puguh
d.         Kritik teu malulu ningali kahéngkéranana hungkul, saupama aya kapunjulanana ogé kudu diaku

1)   Nyebutkeun jejer (tema) biantara
2)   Nyieun kacindekan (kesimpulan) biantara
3)   Ngahaturkeun nuhun ka nu hadir
4)   Puji sareng Syukur ka Alloh SWT.
5)   Ménta idin tur sanduk-sanduk rék biantara
6)   Ménta hampura tina kasalahan salila biantara
20.    Bagian anu kaasup dina kagiatan panutup biantara di luhur, nya éta ....
a.         2-3-6                                                 c.   1-2-3
b.         1-4-5                                                 d.  2-4-6

Hapunten abdi sanés baé mapatahan ngojay ka meri.
Sakitu anu kapihatur.
Wassalamu’alaikum Wr.Wb.
21.    Harti paribasa dina sempalan biantara di luhur téh nya éta ....
a.         Nitah ngojay ka meri                        c.   Mapatahan ka nu pinter
b.         Ngagiring meri                                  d.   Ngabobodo ka nu pinter

Pikeun ngajawab patarosan nomer 22-24, pék baca sempalan novel ieu di handap!
“Ieuh, ieuh, manéhna, manéhna! Geura hudang geus beurang! Tah déngékeun hayam raong kongkorongok, manuk-manuk récét disarada,” cék Ambu Eméd ngageuingkeun salakina bari diguyah-guyah.
“Eeeeh...! Karah ieu téh geus beurang? Ari Si Eméd geus hudang, manéhna?” cék Pa Eméd bari nguliat, tuluy hudang.
“Ih, si éta mah irahaeun teuing hudang rebun-rebun, tampolana najan geus moncorong panonpoé ogé, ari teu di guyah-guyah mah, tara buru-buru hudang,” omong Ambu Eméd.
“Cing hudangkeun, rék dibawa ka sawah, sina diajar ngaseuk kacang!” Sanggeus ngomong kitu Pa  Eméd léos ka cai. Ari Ambu Eméd tuluy asup ka pangkéng rék ngageuingkeun Si Eméd.
“Eméd, hayu urang ka sawah, aing bantuan ngaseuk kacang!” cék bapana.
“Naha isuk-isuk teuing, Pa?” témbal Eméd.
“Ngarah iuh, jeung ngarah teu babari capé,” cék bapana.
“Ah, kuring mah engké baé, ari geus rada beurang ka sawah téh, ambéh ulah tiris teuing,” cék Eméd bari tuluy ngagolédag deui kana anggel.
“Astagfirulloh! Na sia ieu, bet kalah rék molor deui? pék sia engké digusur ku aing!”
“Keun baé atuh, manéhna, ulah dipaksa ari embungeun mah! Engké baé ari geus rada beurang ku kuring dijurungkeun ka sawah bari sakalian sina nganteuran!,”
“Beu, komo dipangmeunangkeun, atuh beuki bahula baé umat téh, ana kitu mah tangtu saumur-umur ogé moal aya kadaék.” Cék bapana.
“Wah, piraku! Sugan geus gedé ogé boga pikiran sorangan.”
Barang bapana Eméd ngadéngé omongan pamajikanana kitu, ngan gejlig, léos baé indit ka sawah bari gegelendeng.

22.  Watek anu kagambar dina diri Eméd nya éta ....
a.         kedul                                                 c.  teu jujur
b.         adigung                                             d.  babarian

23.  Kalimah anu nguatkeun watek Eméd dina sempalan novél di luhur nyaéta....
a.         Eeeeh...! Karah ieu téh geus beurang? Ari Si Eméd geus hudang, manéhna?
b.         Ih, si éta mah irahaeun teuing hudang rebun-rebun, tampolana najan geus moncorong panonpoé ogé, ari teu diguyah-guyah mah, tara buru-buru hudang.
c.         Eméd, hayu urang ka sawah, aing bantuan ngaseuk kacang!
d.         Wah, piraku! Sugan geus gedé ogé boga pikiran sorangan.

24.  Dina sempalan novél di luhur aya kalimah “Ari Ambu Eméd tuluy asup ka pangkéng rék ngageuingkeun Si Eméd,” éta kalimah nuduhkeun unsur intrinsik novél, nya éta....
a.         watek palaku                                     c.  amanat
b.         latar tempat                                       d.  latar waktu

25.    Ieu di handap minangka hal-hal anu ngabédakeun novel jeung carita pondok ....
a.         Eusina minangka carita imajinatif
b.         Kaasup kana carita prosa anyar
c.         Caritana méh sarua jeung kahirupan jalma biasa
d.         Waktu anu diperlukeun pikeun maca éta karangan

Tengetan sempalan puisi ieu di handap!
Dina amparan sajadah
Abdi sumujud pasrah
Diri nu lamokot ku dosa
Nyanggakeun sadaya-daya
26.  Jejer sajak anu dimusikalisasi di luhur téh nya éta....
a.    réligi                                                    c.  ahlak
b.    moral                                                   d.  Tatakrama

Pék baca tur tengetan cutatan wacana di handap!
Lumrah dina kahirupan manusa, dina nyanghareupan hiji hal téh, aya nu pro jeung aya nu kontra. Aya nu sapuk satuju, jeung aya nu keukeuh teu mikeun. Kitu deui dina urusan Play Station (PS). Kuring kaasup anu kontra. Teu satujuna téh lamun tepi ka ngaganggu barudak anu kuduna keur dihucuhkeun kana nyiar pangarti.
Loba di antara parasiswa di urang anu sakolana bangkar gara-gara maén PS. Bébéja ka kolot rék ka sakola, ménta ongkos ménta bekel sailaharna nu rek nyiar élmu.Ti imah jiga nu enya megat angkot, geus tepi ka sisi jalan gedé kalah nyimpang ka panyéwaan PS. Nagen di dinya nepi ka beurang nepi ka waktuna bubar sakola....
(Dicutat tina Manglé No. 2108 8-14 Maret 2007)
      
27.  Téma atawa jejer anu dicaritakeun dina wacana di luhur téh nya éta ....
a.         Budaya                                             c.  Téknologi
b.         Réligi                                                d.  Ékonomi

Pikeun ngajawab pananya nomer 28-30, pék baca sempalan wacana ieu di handap!
Monyét Ngagugulung Kalapa
Ku: Dudum Sonjaya
Monyét ngagugulung kalapa téh kaasup paribasa lawas, ti jaman tai kotok dilebuan tacan aya anu mesék “kalapa” anu digugulung baé monyét. Jeung taya “monyét” nu panasaran kana eusi siloka ieu paribasa. Dina ayana ogé anu ngahartikeun, cenah “nu boga élmu teu bisa ngamangpaatkeunana”. Narima jawaban kitu téh deuih, nu nanya geus ngarasa sugema. Da nu nanyakeun meureun kandel kulit beungeut.
28.    Maksud paribasa monyét ngagugulung kalapa dina wacana di luhur téh nyaéta....
a.         Nyaho kana luarna hungkul              c.  Teu bisa ngungkulan pasualan
b.         Hayangeun kana eusi kalapa            d.  Monyét kabitaeun ku eusi kalapa

29.    Maksud paribasa tai kotok dilebuan dina wacana di luhur téh nya éta ....
a.         Jaman buhun                                     c.  Jaman sajarah
b.         Jaman now                                        d.  Jaman kiwari

30.    Maksud paribasa kandel kulit beungeut dina wacana di luhur téh nya éta ....
a.         Teu boga kaéra                                 c.  éraan
b.         Ngérakeun                                        d.  Pikaéraeun

Naon Sababna Mobil Maké Gilinding?
...................................................
Ceuk élmu fisika, usikna hiji barang, naha mobil atawa naon waé, dilantarankeun ku ayana dua gaya anu mangaruhan éta barang. Dina Hukum Newton éta dua gaya téh disebut aksi-réaksi. Lantaran aya gaya dorong tina mesin (aksi) mobil bisa maju (réaksi). Salian ti éta, barang anu usik bakal nimbulkeun gaya gésékan jeung barang anu séjénna. Gedé leutikna gaya gésékan anu tumerap kana hiji barang dipangaruhan ku rupa-rupa paktor, di antarana sipat; sipat barangna (naha benda padat ka benda padat, benda padat ka benda cair, jsb.); lemes-kasarna; lega-henteuna, jeung wangunna.
31.    Eusi wacana di luhur téh nyaritakeun ngeunaan ....
a.         Hukum Archimides                          c.  Hukum Gravitasi
b.         Hukum Newton                                d.  Hukum  Boyle

Ilo naskah sajak ieu di handap kalawan taliti!
Nu Nyusuk dina Sukma
(Chye Retty Isnendes)
Dina badra Ambu nitipkeun caang
bisi Enung kapoékan
Dina surya Ambu nitipkeun daya
bisi Enung kalémpohan
Dina geni Ambu nitipkeun panas
bisi Enung kabulusan
Dina angin Ambu nitipkeun hiliwir
bisi Enung bayeungyang
32.    Eusi sajak di luhur téh nyaritakeun....
a.         kanyaah anak ka indungna               c.  kaayaan Enung anu keur susah
b.         kanyaah indung ka anakna               d.  kaayaan Ambu anu keur susah

Pék baca tur tengetan conto dialog ieu di handap kalawan taliti!
Putri         : “Mah, wios upami Putri naros ka Mamah?”
Mamah     : “Naros naon, Put? Bangun nu daria pisan.”
Putri         : “Ari tatakrama téh naon, Mah?”
Ratu         : “Tétéh terang, Mah! Tatakrama téh aturan sopan santun téa, nya?”
Mamah     : “Leres. Sakumaha ceuk Téh Ratu, tatakrama téh mangrupa aturan
sopan santun dina hirup kumbuh sapopoé. Tatakrama téh jembar pisan. Dina nyarita, waktu nyémah atawa natamu, maké papakéan, waktu dahar, anggah-ungguh awak malah mah ngaliwat ka payuneun jalma ogé apan aya tatakramana.”
Putri         : “Upami dina anggoan kumaha, Mah?”
Ratu         : “Upami waktu natamu kumaha, Mah?”
Mamah     : “Upama dina papakéan mah nu dipake ku urang téh kudu diluyukeun
kana waktu jeung situasina. Upama dina waktu natamu mah di antarana kudu ngucapkeun salam, punten, atawa ngetrok panto tilu kali.”
Ratu         : “Mah, upami hubungan tatakrama sareng atikan moral kumaha?
Wiréh Ibu Guru di sakola kantos nyabit-nyabit sual éta.”
Mamah     : “...........................................”

33.    Jawaban nu merenah pikeun ngalengkepan dialog di luhur nya éta ....
a.         “Hubungan tatakrama jeung atikan moral téh raket pisan. Sok, Ratu badé naroskeun naon deui?”
b.         “Laku lampah urang téh kudu salawasna hadé, luyu jeung ajaran agama urang.”
c.         “Hubungan tatakrama jeung atikan moral téh raket pisan. Malah mah nu disebut moral téh nya éta ahlak, ajaran ngeunaan laku lampah hadé jeung goréng.”
d.         “Geuning tadi ogé ari naék mobil, sok istri heula, ari lungsur sok pameget heula.”

PURBASARI DIUSIR KU PURBARARANG
PURBARARANG (LAGU KUNASARI)
Teungteuingeun Rama Prabu,
teungteuingeun takdir diri,
teungteuingeun kadar awak,
teungteuingeun nasib diri,
teu nyana kawiwirangan,
apes teuing diri kami.
PURBARARANG (LAGU JEMPLANG TITI)
Ieuh kabéh nu ngariung,
sakséni nya sumpah kami,
kajeun babatang pasiksak,
tinimbang wiwirang diri,
awak téh taya ajénna,
kajeun tutumpuran diri.
34.    Di luhur téh minangka drama anu dialogna / pagunemanana ditembangkeun atawa dikawihkeun, nu disebut ....
a.    gending karesmén                               c.  ngaréog
b.    sandiwara                                            d.  Ngagondang

1)   mekarkeun rangkay karangan
2)   ngumpulkeun bahan
3)   nyusun tujuan
4)   nulis daptar pustaka
5)   nangtukeun jejer (téma)
6)   nyusun rangkay karangan
35.    Susunkeun léngkah-léngkah nyieun karangan ilmiah di luhur ngajadi wangun karangan anu
a.    5-3-2-6-1-4                                          c.  2-3-5-6-1-4
b.    5-3-6-2-4-1                                          d.  1-2-3-4-5-6




Baca ieu wacana di handap kalawan taliti!
Harita di Désa Karang Tanjung, ayeuna mah katelahna Désa Emplak --hirup sapasang  salaki-pamajikan. Nelahna Aki Angga Piara sareng Nini Ambu Kolot.
            Dina hiji waktos Ki Angga Piara badé ka laut, kinten wanci sareupna Ki Angga Piara parantos dadahut, mung hanjakal cuacana awon. Namung, Ki Angga Piara kumeukeuh, anjeunna naék parahu seja ka lautan milarian lauk.
Dadak sakala langit angkeub, kilat patingkolényay, gugur patingguludug, breg hujan kawas nu ditamplokkeun, umpalan ombak neunggar parahu Ki Angga Piara. Buuuuuuuaaarrrrrrrrrrrr! Barang kateunggar, parahu téh  ancur.  Ki Angga Piara kacandak ombak ka hilir ka girang, kabuntang-banting.
Nini Ambu ngadu’a sangkan tiasa dipendakkeun deui sareng pamegetna.  Teu lami ti harita di tengah  sagara ujug-ujug kaluar batu karang, teras ngambang payuneun Ambu Kolot.
“Sing yakin, batu karang anu ngambang di hareupeun téh asalna tina jelmaan Ki Angga Piara. Jadi, ulah ngaharepkeun deui salaki anjeun bisa hirup kawas sabihara-sabihari!” Kitu nu kakuping ku Nini Ambu tina sora anu gaib téh.
            Nya Nini Ambu calik dina batu karang téa, bari teu weléh nyurucud cisoca. Gedé kanyaah sarta duriatna ka nu jadi salaki. Nini Ambu lungsur tina batu karang. Brek deku mayunan batu karang anu ngambang. “Nun Pangéran abdi sadaya, abdi kalintang nyaahna ka salaki abdi, salamina hoyong sasarengan. Jantenkeun abdi sapertos salaki abdi.”  Beuki murubut cisocana. Pamundut Nini Ambu diijabah ku Pangéran.
Dadak sakala langit anu tadina lénglang janten ceudeum. Paul ngajanggélék janten pulas hideung, pihujaneun. Kingkilaban ting bérébét silih samber, siga anu sukan-sukan, tur anginna anu tingsaléor kukurayeun. Jleg Nini Ambu ngajanggélék janten batu karang. Persisna, papayun-payun sareng batu karang ngambang jelmaan salakina. Wangunna sapertos awak nini-nini. Nya ti harita ku warga sapanjang basisir, éta patempatan téh dinamian Karang Nini. Sedengken batu karang anu ngambang di payuneunana, disebat Balé Kambang.

36.    Sabada hidep maca dongéng “Sasakala Karang Nini”, tangtukeun amanat anu nyangkaruk dina éta dongéng!
a.
b.
c.
d.
Ki Angga Piara ka laut rék milarian lauk
Ki Angga Piara rék kabawa ombak ka hilir ka girang, kabuntang-banting
Istri kudu satia ka nu jadi salaki
Nini Ambu Kolot anu gedé duriat ka nu jadi salaki

37.    Kacindekan tina naskah dongéng di luhur téh, nya éta ....
a.         Pamundut Nini Ambu diijabah ku Pangéran
b.         Nini Ambu réla jadi batu balas nyaah ka salakina
c.         Nini Ambu calik dina batu karang bari nyurucud cisoca
d.         Nini Ambu ngadu’a sangkan tiasa dipendakeun sareng pamegetna
Pék baca tur tengetan conto wawaran ieu di handap kalawan taliti!
Sakumna Pangurus OSIS, dihaturanan sumping dina rapat Panitia Karyawisata ka Batu Karas
dinten    : Saptu
kaping    : 14 April 2018
waktu     : 13.30 dugi ka réngsé
tempat    : Aula SMP Negeri 3 Langkaplancar

Peupeujeuh ulah teu sumping! Urang badanten ngeunaan rarancang sareng jadwal karyawisata.

Hatur nuhun sateuacana

Pupuhu


M. Zaidan
Girang Serat


Della Puspita
38.    Eusi tina wawaran di luhur téh nya éta ....
a.         Uleman karyawisata                         c.  Uleman pasanggiri
b.         Uleman rapat                                    d.  Uleman hajat
Hilman            : “Hallo, Assalamu’alaikum! Tiasa nyarios sareng Irgi?”
Irgi                : “Wa’alaikum Salam, abdi Irgi, punten sareng saha ieu?
Hilman            : “..............................................................................”
Irgi                 : “Jadi atuh Man, urang bareng wé mangkat ka lapangna”
39.  Kalimah anu merenah pikeun ngeusian paguneman dina telepon di luhur nya éta....
a.         “Urang téa, piraku teu wawuh, pan urang téh sakelas.”
b.         “Lah tatanya teuing, didagoan nya di lapang.”
c.         “Guning can mangkat ka lapang, Gi?”
d.         “Ieu Hilman, Gi jadi moal latihan méngbal di lapang téh?”

        Bandung jadi tambah kasohor sanggeus jadi puseur dayeuh karesidénan Priangan. Ari asalna puseur dayeuh karesidénan téh di Cianjur. Mimiti aya paréntah dipindahkeun ka Bandung téh taun 1856, sanajan prakna mah kakara dina taun 1864. Teuing naon alesanana, waktu puseur dayeuh dipindahkeun, harita Cianjur keur ngarandapan musibat bituna Gunung Gedé. Cacak mun harita éta gunung henteu bitu, jigana puseur dayeuh karesidénan téh moal waka téréh-téréh dipindahkeun ka Bandung.
40.  Gagasan utama tina sempalan sajarah lokal di luhur nya éta ....
a.         Karesidénan Priangan téh asalna di Cianjur
b.         asal muasal pindahna puseur dayeuh karesidénan
c.         kondisi waktu puseur dayeuh dipindahkeun
d.         tambah sohorna Bandung sanggeus jadi puseur dayeuh Karesidénan Priangan








B.            ESSAY
41.    Jieun hiji béwara (wawaran) kalawan écés jéntré. Matérina bisa milih ngeunaan:
a)    miéling poé basa indung internasional
b)   kagiatan Persami (perkémahan Saptu-Minggu)
c)    karyawisata ka basisir Pangandaran
d)   ngumpulkeun sumbangan pikeun korban musibah alam





Tabél Hasil Milih Pupuhu OSIS
SMPN Satu Atap 1 Langkaplancar
Taun 2018
No.
Calon Ketua OSIS
Jumlah Sora anu Dicangking
Jumlah
Lalaki
Awéwé
1
Danil
4
16
20
2
Irman Supriatna
11
7
18
3
Rani Riani
14
18
32
4
Naila Amani
0
12
12
5
Siti Hotimah
13
8
21
Jumlah
42
61
103
Abstain       : 3
Ruksak       : 2

42.   Jieun tilu kalimah anu ngagambarkeun kacindekan tina tabél di luhur!

Kahayang
Ku: Rastafara
Kahayang mah ngudag béntang
Marengan bulan
Anjeucleu, ngapak méga malang
Gupay pileuleuyan
Kuring miang ka bulan
Éndah, tumaninah dunya asa nu sorangan
Geuning, kuring sadar
Ieu téh ukur lamunan
Nu pamohalan tinekanan

43.   Caritakeun deui eusi sajak di luhur kalawan ngagunakeun basa hidep sorangan!

A: Héy tadi Pa Indra masihan wawaran naon waé?
B: Éta cenah badé aya Pasanggiri Basa Sunda.
A: ......................................................
B: Nembangkeun Pupuh, Ngadongéng, jeung Maca Nulis Aksara Sunda. Lamun jadi pinunjul kahiji atawa kadua di tingkat komisariat, otomatis urang bakal lomba deui di tingkat kabupatén.
A: Hayu atuh urang ngiringan. Abdi mah resep kana pupuh. Pupuh magatru, hiji tokoh dongéng tangkuban parahu...huuuu..... Éh kumaha dih ka dituna téh? Hilap deui eung... hihihi....
B: Ngudag-ngudag Dayang Sumbi.....
44.  Kalimah anu merenah pikeun ngalengkepan dialog di luhur téh nya éta....
45.   Wangun surat dines téh béda jeung surat pribadi. Tataan tilu hal anu ngabédakeun antara surat pribadi jeung surat dines!
           

--Wilujeng Dipidamel--

Comments

Popular posts from this blog

Kumpulan Soal B sunda Kurikulum 2013

KETERAMPILAN DASAR PETA DAN PEMETAAN